Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

Aartjan van Erkel

Copywriter · Bestseller-auteur

Politiek incorrecte sales en marketing

Lezers zeggen:

"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."

Karel van Zanten

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."

Sandra Hoekman

"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."

Marc Sijtstra

"Deze mail is echt GENIUS."

Digna Brand

"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."

Jasmijn de Wit

"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"

Dries van Hooydonk

"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."

Ninke van der Leck

"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."

Jules Koekkoek

"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."

Hanneke de Wit

"Ik word blij van deze andere manier van marketing."

Peter Clausman

"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."

Nadie Haarsma

"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"

Jacques Mentrop

"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."

Bart van der Bom

"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"

Freke Schoemaker

"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"

Jasmijn

Wat als deelnemers aan je online training er geen reedt aan vinden?


Voordat ik mijn dagelijkse e-mail schrijf om 6.30u ’s morgens, geef ik altijd de hond te eten.

Lola viel vroeger altijd direct aan, maar nu kijkt ze naar het bakje met glazige ogen.

Pas in de loop van de dag eet ze het leeg.

Misschien moeten we even naar de dierenarts bedenk ik nu, maar in ieder geval schoot me daardoor het verhaal van Corné te binnen.

Corné was vroeger een klasgenoot op de middelbare school in Breda.

Hij kwam uit een van de omliggende dorpen en hij moest 10 kilometer naar school fietsen.

In zijn bruinlederon schooltas zat altijd zo’n grote plestik broodtrommel met 8 boterhammen.

Corné was een grote gast met blozende wangen en hij schaftte die broodtrommel altijd met gemak leeg.

Maar op een dag zat ik hem zitten in de kantine met zijn eerste boterham in zijn hand, terwijl hij glazig naar al die andere boterhammen keek die nog opgegeten moesten worden.

Ik vroeg hem wat er was.

Hij gaf toen een antwoord dat ik nooit ben vergeten:

“Ik krijg het nie naar binnen geschúpt!”

Ik weet niet meer of die broodtrommel nog leeg gegaan is die dag.

En daardoor moest ik weer denken aan online trainingen geven.

Je moet niet hebben dat je deelnemers met lange tanden naar jouw content zitten te staren.

Je moet niet hebben dat ze na een paar happen diep zuchten, een boertje laten en denken:

“Ik ga eerst wel effe mijn belastingaangifte doen want daar heb ik nu meer zin in”.

Als deelnemers jouw video’s niet naar binnen geschúpt krijgen omdat ze er geen reedt aan vinden, heeft dat 2 gevolgen voor jou.

(1) Ze maken je training waarschijnlijk nooit af, en ze krijgen dus niet de resultaten die ze wilden.

(2) Jouw status als expert daalt door hun tegenzin, en ze raden jouw training aan niemand aan.

Als je wilt dat deelnemers extreme resultaten krijgen door jouw training, en dat jouw naam als expert gaat rondzingen in de markt, onthou dan 1 ding.

Jouw online training:

Mag. Nooit. Saai. Zijn.

Als je deelnemers hem openen, moeten ze direct aanvallen omdat het er allemaal zo aantrekkelijk uitziet.

En ze moeten al met honger aankomen, zodat ze alles opvreten en hun bord aflikken.

Ik heb 6 jaar geëxperimenteerd met online trainingen en heb ontdekt hoe je een training zó entertaining maakt dat je klanten hem voor hun lol volgen en gratis reclame voor jou maken.

Volgende week vertel ik wat ik geleerd heb in een online seminar met de titel ‘Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen’.

Het is een live seminar dat ik volgende week 2 keer geef, zodat er altijd wel een tijdstip is waarop je kunt.

Het is gratis, maar ik vraag je dringend om alléén te komen kijken als je van plan bent om een online training te maken, en bereid bent om 2 uur tijd vrij te maken.

Is dat niet zo, laat je plek dan vrij voor iemand die wel serieus geïnteresseerd is.

Dit is de link om je aan te melden: https://event.webinarjam.com/channel/onlinetrainingen_reg

Aartjan van Erkel

Hoe je in 1 week overstapt naar online trainingen verkopen


In het boek Plan D van Mike Maddock staat het verhaal van 2 verkopers.

40 jaar geleden gaan die 2 verkopers naar India, om een innovatief product te verkopen:

Tennisschoenen.

Een paar weken later belt de salesmanager met verkoper 1 om te vragen hoe het gaat.

“Het is een ramp, dit land. Niemand draagt schoenen!”

Bezorgd hangt de salesmanager op en belt met verkoper 2. Die reageert totaal anders:

“Het is ongelofelijk, dit land. IEDEREEN heeft schoenen nodig!”

Verkoper 2 doet in zijn hoofd iets anders met de wereld waarin hij leeft.

Hij heeft de bewuste keuze gemaakt om de conversatie die zich voltrekt in zijn hoofd, zelf te beheersen.

Daardoor focust hij op wat er wél is.

Verkoper 1 doet dat niet, en heeft zichzelf in een slachtofferrol gepraat.

Hoe zit jij daarin? Welke keuze maak je? Ben je een victim of een creator?

Je keuze bepaalt hoe je uit een verrassende, nieuwe situatie te voorschijn komt.

Zoals de coronacrisis.

Je kunt het zien als de doodsteek van je business. En dat klopt misschien ook wel.

Maar misschien ontdek je iets als je ernaar kijkt als een creator.

Stel dat je trainingen, adviezen, keynotes of dagvoorzitterschappen verkoopt.

Dus dat je leeft van het lullen.

Mooi vak, maar nu ben je waarschijnlijk alleen nog een beetje aan het schrapen via Zoom, of je zit fulltime thuis.

Dan heb je de keus net zoals verkoper 2 om een potentiële rotsituatie als een compleet nieuwe markt te zien.

Want Covid heeft mensen geleerd om 100% online te werken.

Daardoor is het grootste deel van de markt nu opeens bereid om online trainingen te kopen.

Die ze op hun toffels thuis kunnen volgen.

Onze gedwongen Lockdown Lifestyle is een enorme business opportunity voor ondernemers die snel schakelen.

Het is een gigantische markt waar iedereen schoenen nodig heeft.

Daarvan kun je profiteren als je snel kan switchen van live naar online.

Misschien lijkt dat lastig. In één keer overstappen naar online trainingen verkopen.

Hoe regel je dat qua techniek? Qua betalingen? Hoe maak je video’s?

Maar dat is denken zoals verkoper 1.

De werkelijkheid is: je kunt binnen 1 week in business zijn met een online training.

BInnen 1 week kun je hooggeprijsde online trainingen verkopen en een forse omzet maken, zodat je financieel direct blijft drijven door je nieuwe verdienmodel.

Hoe je dat doet, voert te ver om te vertellen in een e-mail.

Daarom geef ik er volgende week een online seminar over: ‘Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen’.

Vanwege de urgentie van het onderwerp heb ik 2 tijdstippen vastgelegd zodat er altijd een tijd is waarop je kunt.

Het is gratis, maar hou er rekening mee dat we 2 uur bezig zijn.

Meld je alleen aan als je die tijd er daadwerkelijk voor vrijmaakt.

Als je maar een halfuurtje van plan bent te kijken, meld je dan NIET aan zodat jouw plaats beschikbaar blijft voor iemand anders.

Dit is de link om een nieuwe wereld te betreden: https://event.webinarjam.com/channel/onlinetrainingen_reg

Aartjan van Erkel

Reanimeer je business met een online training


In een tuincentrum ergons, stond een tray met zielig uitziende plantjes die niemand wilde kopen.

Alle plantjes hadden grijsgroene, slappe bladeren.

Een medewerker had een bordje bij de plantjes gezet met dit opschrift:

“I’m not dead, this is just how I look!”

Veel trainers die voor een groep staan, komen ook zo over.

Alsof ze zijn teruggekeerd uit het land van de doden.

Zo praten ze ook.

De deelnemers in de zaal veranderen daardoor in zombies.

Alle energie stroomt uit ze weg door de dodelijk saaie training.

Wie een training ONLINE geeft, kan zich dat niet permitteren.

Stel je voor dat je voor goed geld een online training koopt, een video start en dan toegesproken wordt door iemand van de Adams Family.

Met een kille, levenloze intonatie.

Saaiheid is de kus des doods voor je online training.

Want deelnemers die verveeld afhaken, krijgen nooit de resultaten waarvoor ze de training gekocht hebben.

Een saaie online training zorgt voor demotivatie, klachten en refunds. En hij verlaagt je status als expert.

Het is ook veel lastiger om een saaie training voor een hoge prijs te verkopen.

De oplossing hiervoor is simpel.

Maak je online training entertaining.

En zet jezelf AAN als je hem opneemt. Ga niet als een dood vogeltje je video’s opnemen.

Volgende week geef ik 2 keer een online seminar over dit onderwerp.

Daarin geef ik je mijn beste tips uit 6 jaar online trainingen verkopen.

Als je van plan bent een online training te lanceren, bekijk dan eerst dit gratis seminar.

You will thank me later.

Ik geef hum twee keer, omdat de nieuwe knockdown een enorme kans heeft gecreëerd voor iedereen die een interessant online product kan verkopen.

Vanwege de urgentie hiervan, heb ik 2 tijdstippen opengesteld waarop je kunt kijken.

Want er is nooit een beter moment geweest om een online training te lanceren.

Je kunt daarmee je business reanimeren.

Zelf draai ik dankzij de lockdowns mijn beste jaar ooit.

Dit is de link om je aan te melden voor mijn gratis online seminar: ‘Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen’: https://event.webinarjam.com/channel/onlinetrainingen_reg

Aartjan van Erkel

Hoofdgeitenbreiers


De hoofdgeitenbreiers doen vanavond weer een persconferentie.

De boodschap is dat de luchttoevoer van de economie verder dichtgeknepen wordt.

Dat lekt dan altijd een dag van tevoren uit, zodat de jongens en meisjes van de pers hun vragen kunnen voorbereiden.

Ik heb ze nog nooit horen vragen aan Rutte en De Jonge wat ze van plan zijn bij een 3e, 4e of 5e golf.

Elke keer een lockdown?

Als ondernemers kunnen we maar beter voorbereid zijn op dat scenario. We kunnen maar beter voorsorteren op het ontstaan van een nieuwe wereld.

Hoe moet je denken als er een nieuwe wereld ontstaat?

Dan heb je nieuwe ideeën nodig.

Dan heb je verdienmodellen nodig waar je nog nooit eerder aan hebt gedacht.

En van die verdienmodellen waar je aan kunt denken is:

Meer ruimte gaan innemen in jouw markt.

Meer ruimte innemen doe je door behalve een expert ook een MENTOR te zijn.

Want denk maar eens aan de magic die je gebruikt om je klanten hoogstpersoonlijk te helpen. Altijd op maat. Altijd 1-op-1.

Denk maar eens aan de skills die je hebt opgebouwd in al die jaren dat je deze business hebt opgebouwd.

Die magic en die skills zijn goudstaven waard.

Dus je kunt die gaan leren aan mensen die naar jou opkijken. Die jou zien als rolmodel.

En die nergens een training kunnen vinden waarin ze JOU worden.

Het enige wat ze vinden zijn theoretiese trainerts die ze in coma teachen.

Met schoolboekjeswijsheid.

Ze weten donders goed dat ze daarna alles opnieuw moeten leren in de praktijk.

En ze zouden dat het liefste leren van JOU.

Alleen mijn ervaring is dat de echte experts niet op dat idee komen. Want die vinden het vanzelfsprekend wat ze doen.

Ze denken dat iedereen dat wel kan. Zij kunnen het toch ook? Nou dan.

Maar wat zou je vandaag tegen jezelf zeggen als je 15 jaar terug kon flitsen in de tijd? Wat zou je die persoon influisteren? Welke kennis van nu had je 15 jaar geleden willen hebben?

Reality check: die persoon loopt vandaag gewoon rond. Die versie van jou van 15 jaar geleden.

Er zijn er zelfs een hele hoop van. Allemaal mensen met weinig ervaring, die JOU willen worden.

Gebruik de lockdowns om een nieuwe wereld voor jezelf te creëren. Door naast je bestaande business ook een trainer en een mentor te worden.

Door ze een online trainingprogramma aan te bieden waarin ze toegang krijgen tot jou.

Waarin jij ervoor gaat zitten om ze te helpen.

Geen schoolboekjeswijsheid. Maar echte expertise.

Volgende week geef ik een online seminar waarin ik uitleg hoe je dat doet.

Hoe je een online verdienmodel toevoegt om mensen te helpen om JOU te worden.

Mijn online seminar heet ‘Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen’.

En ik nodig je alleen maar uit als je een ondernemer bent en door je omgeving als een expert wordt gezien.

En als je serieus van plan bent om een online verdienmodel toe te voegen.

In dat geval is dit de link om er gratis bij te zijn: https://event.webinarjam.com/channel/onlinetrainingen_reg

In de sessie van 2 uur laat ik onder andere zien hoe je over 1 week in business kunt zijn met een hooggeprijsde online training, zelfs als je nu nog helemaal niks hebt.

Wie weet spreek ik je daar.

Aartjan van Erkel

12 e-mails van Donald Trump


Gisteren kreeg ik 12 e-mails van Donald Trump.

Als je op zijn mailinglijst staat dan laat hij weten dat hij er is, zummaarzeggen.

Hij schijnt morgen een dingetje te hebben.

Dit stond in een van de mails, de afzender was DonaldJTrump .com:

“President Trump is up against the Fake News Media, the Radical Left, the DC Swamp, the Deep State, and the Hollywood Elites. He needs you now more than ever. Step up NOW so we can WIN BIG on Election Day.”

In 1 mail haalt zijn team er dus maar liefst 5 gemeenschappelijke vijanden bij om zo veel mogelijk campagnecentjes binnen te harken om ‘Sleepy Joe’, aka ‘China Joe’ aka ‘Slow Joe’ morgen te verslaan.

Gemeenschappelijke vijanden en bijnamen zijn 2 manieren om te fukken met de mind van de kiezers.

Hoe ethisch dat is, hangt helemaal af van je intenties.

Zelden waren die zo sleezy als bij de ‘Conspiracy Theorist-In-Chief’ – ook Trump heeft een paar bijnamen – en hoe dat uitpakt gaan we morgen zien.

Zo schaamteloos als Trump is, zo bemoedigend waren presidenten in het verleden.

Een paar mooie en wat minder bekende one liners op perkament:

“Whatever you are, be a good one.” – Lincoln

“If your actions inspire others to dream more, learn more, do more and become more, you are a leader.” – Roosevelt

“What counts is not necessarily the size of the dog in the fight- it’s the size of the fight in the dog.” – Eisenhower

Mensen in actie brengen is altijd een van de duurstbetaalde vaardigheden op aarde geweest, en nog nooit was dat zo extreem als in 2020.

De volledige beurswaarde van Google en Facebook is erop gebaseerd.

En ook het succes van goede doelen, marketeers en samenzwerings-theoristen.

Hoe ethisch ze zijn, hangt helemaal af van hun intenties. Maar mindfuk is mindfuk.

Het is net als met geld. Het is onzin om te zeggen dat geld stinkt. Geld is neutraal.

Je kunt er stinkende dingen mee doen, of dingen die lekker ruiken.

Net als met mindfuk.

Ik ga ervan uit dat jij mensen in actie wilt brengen omdat je gelooft dat het in hun eigen belang is.

En ik wil je daarbij helpen met de best werkende mindfuks. Deze maand is dat het Visioen.

Een vorm van beïnvloeding die door alle wereldreligies, presidenten en leiders wordt gebruikt.

Een vorm van beïnvloeding die ten goede en ten kwade kan worden gebruikt.

Aan jou de keus.

Maar kies in ieder geval op tijd, want zometeen om 17.00 uur verstrijkt de deadline.

Op dat moment sturen we de nieuwe masterclass van Het Lab naar de drukker.

Met daarin de formule voor het creëren van een Visioen in het hoofd van je klanten.

De deadline betekent dat je de formule niet meer kunt krijgen als je te laat bent.

Dit is de link: https://www.HetLab.online

Succes met kiezen.

Aartjan van Erkel

88 liter


De politie in Dallas, Texas is vorige week 3 keer gebeld vanwege een 5-voudige moord in een voortuin.

Op het tuinpad van een woning in een rustige suburb lag een man voorover op de grond, met bloed op zijn gezicht en in zijn haar.

Door de indrukwekkende hoeveelheid bloed op de tuintegels was duidelijk dat hij was leeggebloed. Uit zijn rug stak een kettingzaag.

Naast hem op het gazon lag een andere persoon, die in landbouwplastic was gerold met bloederig ducttape er omheen.

Het meest waren de omstanders geschokt door de kruiwagen die ernaast stond, met daarin behalve liters bloed ook 4 afgezaagde benen, 4 afgehakte armen en een menselijk hoofd.

De politie kwam 3 keer ter plaatse na telefoontjes van buurtbewoners, maar moest telkens onverrichterzake vertrekken.

Niet omdat er geen spoor was van de dader.

Want die woonde daar gewoon in dat huis en hij deed ook vriendelijk de deur open: “Good morning officers, how can I help you?”

De moord en doodslag die hij voor Halloween in scène had gezet was een hele klus geweest, vertelde hij aan de grinnikende agenten.

De ‘dader’ genaamd Steven zei ook dat hij elke avond hoopte dat het ’s nachts niet ging regenen.

Want voor de complete scène, waar ook nog een man bij hoorde met een kapmes in zijn achterhoofd geslagen die levenloos op het dak lag, had hij 88 liter kunstbloed gebruikt.

Na een flinke regenbui moest hij opnieuw allemaal nepbloed rondsplashen.

Als een scène extreem realistisch wordt neergezet, triggert hij emotionele en irrationele reacties van het brein.

Dat werkte op de buurtbewoners in Dalles, maar het werkt ook op jou.

Daardoor kun je bijvoorbeeld geschokt zijn door een film, of in tranen, terwijl je rationele brein weet dat het fictie is.

Scènes die bedoeld zijn om mensen te entertainen, zijn 1 ding.

Maar er is ook nog een next level.

En dat zijn scènes die bedoeld zijn om het gedrag van mensen te veranderen.

Dat type scènes heeft een hoger doel.

Zeker als de gewenste gedragsverandering in het belang is van de mensen die je aan het beïnvloeden bent.

Want je kunt dit type next level scène ook makkelijk misbruiken. En dat is in de loop van de geschiedenis veelvuldig gedaan door dictatoren, sekteleiders en misdadigers.

De next level scènes waar ik het over heb noemen we Visioenen.

Een visioen is een scène met voorspellend vermogen die zo geloofwaardig is dat klanten hun gedrag veranderen.

En het is een machtig middel in handen van visionaire leiders die mensen mee willen nemen.

Zoals ondernemers die het gedrag van mensen proberen te veranderen omdat ze weten dat het in het eigen belang is van hun klanten.

De formule voor het creëren van een next level scène in het hoofd van je klanten, heb ik uitgelegd in een masterclass voor de Members van Het Lab.

Die versturen we vanmiddag om 17.00 uur naar de drukker.

Daardoor is vanmiddag 17.00 uur je deadline. Als je de beslissing weer uitstelt en bijvoorbeeld morgen pas Member wordt, krijg je deze masterclass niet meer.

De link om het bloed te laten vloeien is www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

“Mijn marketing is veel te braaf”


“Mijn marketing is veel te braaf”, mailde een klant laatst.

Ik had haar gevraagd waarom ze zich had aangemeld als Member van Het Lab.

Iemand anders zei: “Mijn marketing is non-existing”.

Ondernemers die betere marketing willen gaan doen, kijken meestal om zich heen.

Naar andere ondernemers.

Niet doen. Helaas is de realiteit dat de bijna alle ondernemers in jouw branche marketingpannekoeken zijn.

Ze doen marketing op de automatische piloot.

En die concullega’s hebben dat zelf helemaal niet door.

“When it comes to high performance, the majority is always wrong”, zegt Paul Rulkens in zijn TEDx-talk die meer dan 4 meloen keer bekeken is.

Slechts 3 procent van de mensen bereikt buitengewone resultaten.

En jij kunt kiezen of je bij die 3 procent hoort, door vanaf nu de regeltjes en standaarden in jouw branche te doorbreken.

Of je kies voor het alternatief: dat je bij de 97 procent hoort, die uiteindelijk gaat werken voor de 3 procent.

Aan jou de keus, en alvast een goed weekend.

Aartjan van Erkel

PS

De Members van Het Lab zijn een groep ondernemers die elke maand een nieuwe formule krijgen. Formules waarmee ze de onzinnige marketingregeltjes overtreden waar 97% van hun branche zich gedachteloos aan conformeert. De komende maand krijg je in Het Lab de formule om een visioen te creëren in het hoofd van je klanten. Dat ze niet meer kwijtraken. Waardoor je onthouden wordt, en volgelingen krijgt. Klanten voor het leven. Maandag is de deadline, en dit is de link: www.HetLab.online

De 6 elementen om jezelf onvergetelijk te maken


John F. Kennedy staat in 1962 een donker pak onder de blakerende hitte voor 40.000 toeschouwers in een stadion.

En hij spreekt. Hij geeft zijn ‘Moon Speech’, en krijgt daarmee iets onwaarschijnlijks voor elkaar.

Want Amerika vecht sinds een paar jaar met de Russen om dominantie in de ruimtevaart.

Moskou heeft met Yuri Gagarin een paar jaar daarvoor de eerste man in de ruimte geschoten.

En Kennedy heeft al sinds zijn aantreden laten weten dat de Amerikanen als eerste een man op de maan gaan zetten.

Maar ruimtevaart kost klauwen met geld. Geld dat volgens veel Amerikanen beter besteed kan worden aan het bestrijden van armoede en werkloosheid.

Met de Moon Speech krijgt JFK het volk tóch achter zich, waarna de ruimtemissie full speed kan doorgaan.

7 jaar later wordt de Apollo 11 gelanceerd, en een paar dagen later maakt astronaut Buzz Aldrin de bekende foto van Neil Armstrong die op de maan loopt.

Als je de Moon Speech op YouTube analyseert, dan zie je dat er 6 elementen worden gebruikt.

Die 6 elementen hebben hem onvergetelijk gemaakt.

Ze hebben een volk verenigd, dat daarna iets bereikte dat onmogelijk werd geacht.

De maan is elke nacht voor iedere aardbewoner duidelijk te zien, maar niemand kon zich voorstellen dat op die verlichte bol ooit een mens zou lopen.

De 6 elementen in de speech creëerden een visioen dat de wereld veranderd heeft.

Als ondernemer verander jij ook de wereld.

Je hebt iets te geven. Je hebt iets te doen.

Je hebt die toko niet alleen voor de centen.

Je wilt een bijdrage leveren.  Je wilt iets achterlaten.

Het heeft geen zin om daar omheen te draaien.

Om daar klein over te denken. Of om daar vaag over te doen.

Als ondernemer verdien jij een zo groot mogelijk bereik, zodat je zo veel mogelijk kunt bijdragen.

En voor een groot bereik is het nodig dat mensen je onthouden.

Het is nodig dat je verhaal onvergetelijk is.

Daarvoor gebruik je die 6 elementen.

De 6 elementen die in alle grote speeches uit de wereldgeschiedenis zitten.

Zo creëer je een visioen.

Een visioen in het hoofd van je klanten. Dat ze niet meer kwijtraken.

Waardoor je onthouden wordt, en volgelingen krijgt.

Klanten voor het leven.

De formule van 6 elementen voor het creëren van een visioen geef ik aanstaande maandag aan de Members van Het Lab.

Ze hebben daarmee een raket in bezit waarmee ze iets voor elkaar kunnen krijgen dat altijd onmogelijk leek.

Maandag gaat de formule definitief naar de drukker. Dat betekent dat hij niet meer te krijgen is als je later dan maandag je membership start.

Trek je ruimtepak aan en kom naar de pagina waar de countdown voor lift-off al is begonnen: www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

PS

Ben je een snelheidsduivel? Kies dan niet het normale membership, maar het Fast Lane membership. Want daarin kijk ik persoonlijk mee in jouw business en passen we de formule voor het visioen met spoed toe.

Euhm, hoeliebedoelie?


Bij vrienden van ons hing jarenlang zo’n Loesje-ansichtkaart op het toilet. Met het opschrift:

‘Er wordt teveel abstract gedingest.’

Dat zie ik een hoop ondernemers ook doen, als ik bijvoorbeeld naar hun website kijk.

Onder het beruchte kopje ‘Visie’ bijvoorbeeld, daar wordt vaak verrukkelijk abstract gedingest.

Even kneukelen?

Nou, hier is voor de lol een citaatje van de website van een groot bouwbedrijf:

“Ons doel is om de voorkeurspartner te zijn van onze stakeholders, vanwege ons vermogen om passende oplossingen te bieden voor complexe bouwprojecten. We blijven ons inzetten om verder te bouwen aan vertrouwen.”

Euhm, hoeliebedoelie?

Van zo’n visie barst er niet echt een Braziliaans carnaval los in ons hoofd, of wel dan?

Dat komt doordat de tekst 100% abstract is.

En dus: iedereen die het leest kan zich er iets anders bij voorstellen.

Kán zich iets voorstellen. Maar de realiteit is: ze stellen zich hemmeneks voor, slaan jouw abstracte geneuzel snel over, en gaan op zoek naar iets interessanters.

Bijvoorbeeld de website van je concurrent.

Dus als je nou tóch hele vergaderingen belegt om een visie op te stellen grote smurf, schrijf dan geen visie maar een VISIOEN.

Visioen is de knappe spannende zus van visie.

Door een visioen gaan je lezers AAN.

Hun brein licht op als een kerstboom. Van een visie gaat hun licht juist UIT.

Een visioen bestaat maar uit een paar zinnetjes. Die paar zinnetjes kunnen alles voor je veranderen.

Onsterfelijke leiders en vertellers gebruiken het visioen al duizenden jaren in hun verhalen en speeches.

Ik heb voor je geanalyseerd wat ze doen om het brein van hun toehoorders AAN te zetten.

Ze gebruiken namelijk 6 elementen waardoor mensen niet anders kunnen dan luisteren, knikken en geëmotioneerd raken.

De formule met de 6 elementen om je klanten een visioen te geven en op een veel dieper emotioneel niveau aan je te binden, sturen we maandag om 17 uur naar de drukker.

Na de deadline van maandag is het onmogelijk om deze formule nog in handen te krijgen.

Dit is de pagina waar de klok tikt: www.HetLab.online.

Aartjan van Erkel

Schokkende afstudeerscriptie slaat in als een bom


Student geschiedenis Thijs Voskuilen schrijft in 2002 een doctoraalscriptie die leest als het scenario van een spionagefilm.

Uitgeverij Ambo geeft hem meteen uit als het boek ‘Alias Paulus’, dat ik al een paar keer met een losse kaak heb gelezen.

De eerste helft van het boek is verpakt als een talkshow van David Letterman, en de tweede helft is een filmscenario.

Voskuilen trekt in zijn boek een brisante conclusie, want die slaat de bodem weg onder het christendom.

Hij krijgt van zijn prof een 9 en het jonge broekie irriteert met zijn scriptie grote groepen gristenen en veel zereneuze theologen.

Dat zit zo.

De provocerende conclusie van zijn onderzoek is:

De apostel Paulus, grondlegger van het christendom, was een geheim agent van de Romeinen.

Waaaat?

Paulus heette namelijk eerst anders. Vroeger was hij Saul, en hij was een fanatieke vervolger van de aanhangers van een militant groepje joden die Jezus als hun leider beschouwden.

Ze gebruikten geweld tegen de Romeinen, die aan de macht waren in Israël.

Christenmoordnaar Saul krijgt tijdens een van zijn reizen een visioen. Hij wordt omstraald door licht uit de hemel en hoort een stem die zegt: “Saul, Saul, waarom vervolg je mij?”

Het is Jezus die hem toespreekt, en dit visioen verandert Sauls leven. Hij bekeert zichzelf tot het christendom, wordt een volgeling van Jezus en vanaf dat moment noemt hij zichzelf Paulus.

De brieven van Paulus zijn de basis van het nieuwe testament. Een van de dingen die de apostel Paulus schrijft is een citaat van Jezus die opeens geweldloosheid predikt: “Vergeld geen kwaad met kwaad.”

Het bekende toekeren van de andere wang als je geslagen wordt? Dat is in de bijbel terechtgekomen doordat Paulus erover schreef.

Dat kwam de Romeinen iets te goed uit, bedacht Thijs Voskuilen.

Hij ging op onderzoek uit en in zijn boek ontmaskert hij Paulus zeer overtuigend als geheim agent van de Romeinen.

Paulus infiltreert in de nieuwe religie die zich het christendom noemde door een leidersrol te pakken, zodat hij propaganda kan verspreiden namens het Romeinse gezag.

Een paar argumenten die Voskuilen aanvoert voor zijn ‘Paulus als 007’ theorie:

  • Saul was eerst een moordlustige christenvervolger die geholpen werd door het Romeinse leger
  • De brieven van zijn alter ego Paulus in het nieuwe testament roepen op tot trouw aan Rome
  • Hij schrijft dat christelijke gemeenten belasting moesten afdragen aan de Romeinse keizer
  • Hij presenteert de executie van Jezus door de Romeinen als een godswonder
  • De joden plegen een aanslag op Paulus, waarna hij door de Romeinen gauw wordt afgevoerd en ‘gevangen’ gezet in… het veilige Rome
  • De Romeinse keizer wordt uiteindelijk zelf christen en propageert dat superrelaxte geweldloze geloof

Fascinerond.

Alles begint met het visioen van Saul, dat hij volgens Voskuilen uit zijn dikke duim gezogen heeft.

Slim, want niemand trekt een visioen in twijfel. Ze komen voor in bijna alle wereldreligies en het zijn spirituele, transformatieve momenten.

Life changing.

Jij kunt de kracht van het visioen ook gebruiken in je marketing, trouwens.

Daar heb je geeneens lichtflitsen uit de hemel of brandende braambosjes voor nodig.

Het enige wat je nodig hebt zijn 6 elementen die ik je geef in de nieuwe masterclass die ik heb gemaakt.

Je kunt een visioen gebruiken om mensen over de drempel te trekken en klanten voor het leven te krijgen.

Mensen die in jou geloven en trouwe volgelingen van je worden.

Allemaal door 1 visioen dat je met een paar zinnen in hun brein kunt planten.

De Members van Het Lab krijgen aanstaande maandag deze nieuwe masterclass toegestuurd.

Maandag is ook meteen de deadline om Member te worden als je hem ook wilt ontvangen.

Als je dinsdag Member wordt ben je ook welkom, maarrrr dan krijg je niet meer deze masterclass. De eerste masterclass die je dan krijgt is namelijk die van de maand erna.

Dit is de link waar de klok tikt: www.HetLab.online

Aartjan van Erkel

Politiek incorrecte marketing-tips

Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.

"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"

"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"

© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl

LEES GRATIS DE EERSTE TWEE HOOFDSTUKKEN

Nummer 1 - sneak preview

Blader gerust even door het boek. 

 

Dan zie je al snel of je het wat vindt.

 

De sneak preview bevat de twee eerste hoofdstukken:

 

 

Je browser blokkeert popups

Check de instellingen, anders kun je geen cadeautjes aanvragen