Voordat ik mijn dagelijkse e-mail schrijf om 6.30u ’s morgens, geef ik altijd de hond te eten.
Lola viel vroeger altijd direct aan, maar nu kijkt ze naar het bakje met glazige ogen.
Pas in de loop van de dag eet ze het leeg.
Misschien moeten we even naar de dierenarts bedenk ik nu, maar in ieder geval schoot me daardoor het verhaal van Corné te binnen.
Corné was vroeger een klasgenoot op de middelbare school in Breda.
Hij kwam uit een van de omliggende dorpen en hij moest 10 kilometer naar school fietsen.
In zijn bruinlederon schooltas zat altijd zo’n grote plestik broodtrommel met 8 boterhammen.
Corné was een grote gast met blozende wangen en hij schaftte die broodtrommel altijd met gemak leeg.
Maar op een dag zat ik hem zitten in de kantine met zijn eerste boterham in zijn hand, terwijl hij glazig naar al die andere boterhammen keek die nog opgegeten moesten worden.
Ik vroeg hem wat er was.
Hij gaf toen een antwoord dat ik nooit ben vergeten:
“Ik krijg het nie naar binnen geschúpt!”
Ik weet niet meer of die broodtrommel nog leeg gegaan is die dag.
En daardoor moest ik weer denken aan online trainingen geven.
Je moet niet hebben dat je deelnemers met lange tanden naar jouw content zitten te staren.
Je moet niet hebben dat ze na een paar happen diep zuchten, een boertje laten en denken:
“Ik ga eerst wel effe mijn belastingaangifte doen want daar heb ik nu meer zin in”.
Als deelnemers jouw video’s niet naar binnen geschúpt krijgen omdat ze er geen reedt aan vinden, heeft dat 2 gevolgen voor jou.
(1) Ze maken je training waarschijnlijk nooit af, en ze krijgen dus niet de resultaten die ze wilden.
(2) Jouw status als expert daalt door hun tegenzin, en ze raden jouw training aan niemand aan.
Als je wilt dat deelnemers extreme resultaten krijgen door jouw training, en dat jouw naam als expert gaat rondzingen in de markt, onthou dan 1 ding.
Jouw online training:
Mag. Nooit. Saai. Zijn.
Als je deelnemers hem openen, moeten ze direct aanvallen omdat het er allemaal zo aantrekkelijk uitziet.
En ze moeten al met honger aankomen, zodat ze alles opvreten en hun bord aflikken.
Ik heb 6 jaar geëxperimenteerd met online trainingen en heb ontdekt hoe je een training zó entertaining maakt dat je klanten hem voor hun lol volgen en gratis reclame voor jou maken.
Volgende week vertel ik wat ik geleerd heb in een online seminar met de titel ‘Hoe je online trainingen verkoopt in onbeperkte aantallen’.
Het is een live seminar dat ik volgende week 2 keer geef, zodat er altijd wel een tijdstip is waarop je kunt.
Het is gratis, maar ik vraag je dringend om alléén te komen kijken als je van plan bent om een online training te maken, en bereid bent om 2 uur tijd vrij te maken.
Is dat niet zo, laat je plek dan vrij voor iemand die wel serieus geïnteresseerd is.
Dit is de link om je aan te melden: https://event.webinarjam.com/channel/onlinetrainingen_reg
Aartjan van Erkel