Op het Japanse eiland Hokaido staan er robots buiten op een akker om mensen te redden.
Want ’s nachts dwalen er hongerige zwarte beren door de dorpjes die nog een vetlaag willen kweken voordat ze in winterslaap gaan, en de robot moet die wegjagen.
Als een bewegingssensor een beer waarneemt, begint de Monster Wolf te grommen. Want het is een robot met een grijze vacht, een wolvenkop, blikkerende tanden en rode knipperlichten in zijn ogen.
Stoere zwarte beren slaan op de vlucht door die robotwolven.
Ook rondom je bedrijf zou je grommende, verscheurende wolven moeten laten rondlopen.
Die mensen de stuipen op het lijf jagen die niet thuishoren bij jou.
En die iedereen gillend de straten uitjagen die in jouw bedrijf toch alleen maar de leidingen verstoppen.
Laat de wolven los op ‘klanten’ die alleen maar rondsnuffelen, gratis dingen downloaden, maar nooit investeren.
Omdat ze twijfelen, omdat ze jou niet voelen, of omdat hun probleem niet dringend genoeg is.
Niks mis met die mensen verder, maar je moet ze niet om je heen hebben.
Met mijn e-mailmarketing jaag ik al jarenlang iedereen van mijn mailinglijst die alleen maar de leidingen verstopt.
Bijvoorbeeld door elke dag te e-mailen. En door mails te sturen die de meeste mensen niet trekken.
Behalve mijn allerbeste klanten.
Op Facebook reageerde deze week iemand op een van mijn advertenties over e-mailmarketing:
“Ik ken anders toch verschillende mensen die zich hebben uitgeschreven omdat je te vaak mailt.”
Waarmee ze precies bevestigt wat ik bedoel.
Ze kent mensen die zijn afgehaakt. Wij checken die weleens steekproefsgewijs, en het zijn altijd mensen die nog nooit iets hebben gekocht.
Die peren hem, en ze nemen zelfs de moeite om je te dissen als je op hun timeline verschijnt.
Dat betekent dat mijn wolven hun werk doen.
Wat we ook laatst hebben uitgerekend, is hoeveel procent van de mensen op mijn mailinglijst kopers zijn.
Vroeger toen ik nog iedereen te vriend hield, had ik een grote mailinglijst. Het lullige was alleen dat maar 2% van de ontvangers ooit iets had gekocht.
Sinds ik de wolven heb losgelaten, is mijn mailinglijst opgeschoond. Het percentage lezers dat nu weleens een training of membership heeft gekocht is daardoor nu 28%.
Het aantal mensen dat is gaan investeren door die ‘irritante’ e-mails, is dus gestegen met 2600%
Wil je ook een mailinglijst die squeeky clean is, waar alleen nog maar je ideale klanten op staan, die alles kopen wat je aanbiedt, kijk dan zometeen om 10 uur naar mijn online seminar ‘Easy Money met Entertaining E-mails’.
Vrrrriendelijk verzoek:
Heb je een fragiel ego, meld je dan niet aan. Want je gaat dus afmeldingen krijgen in het begin.
Als je daardoor snotterend op de bank gaat liggen onder een fleecedenkentje met je duim in je mond, heb ik je liever niet in mijn seminar.
Maar als je de ballen hebt om de wolven los te laten, dan is dit de link om je gratis aan te melden: https://event.webinarjam.com/channel/wbn-easy-money_reg
Tot zometeen,
Aartjan van Erkel