Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
‘You can’t judge a book by the cover’, zeggen ze in het Engels.
De werkelijkheid is alleen: mensen beoordelen elkaar toch op hun buitenkant. We kunnen daar niks aan doen.
Zo word jij als ondernemer ook beoordeeld.
En dat geldt ook voor het boek dat je schrijft als je een expert bent in jouw vak.
De meeste auteurs vinden dat ook het lastigste aan dat hele boek.
Niet de binnenkant. Die hebben ze wel min of meer in hun hoofd.
Maar de buitenkant.
De titel. De cover.
De tekst op de achterkant. Defak moet je daar in godsnaam in zetten?
Denk niet dat iemand anders je flaptekst voor je schrijft. Je uitgever, of je redacteur.
Noop. Moet je zelf doen.
Er passen extreem weinig woorden op je boekomslag en ze hebben extreem veel invloed op je verkoopcijfers.
Een goed verkopend boek heeft altijd:
- Een fascinerende titel
- Een verklarende ondertitel
- Een tekst op de achterflap waardoor lezers gek van nieuwsgierigheid worden
Debuterend bestseller-auteur Elke Wiss vond het ook superlastig om een leuke titel te bedenken voor haar boek.
Uiteindelijk is de titel geworden: ‘Socrates op sneakers’. Die is top.
Maar ze vertelde me aan de telefoon dat ze eerst helemaal niet blij was met haar titel:
“Ik had twee hele zijige titels voor mijn boek. Die waren echt vet lelijk. Ik wist al meteen: dit wordt ‘m niet, maar ik wist niet zo goed wat wel.
Mijn werktitels waren:
‘Vragen maakt vrij’
En:
‘Vraag je wijzer’
Een van de deelnemers in de community van BusinessBoek Bestseller was altijd heel betrokken. Hij gaf me een tip waardoor ik opeens op het idee kwam van ‘Socrates op sneakers’.”
Inmiddels heb ik meer dan 200 auteurs getraind en bijna altijd voelen ze een bevrijding als ze eenmaal een goede titel hebben gevonden.
Een goede titel maakt een een-tweetje met de ondertitel. Samen rammen ze die bal erin, en daarna begint het publiek te juichen.
Tot en met maandag krijg je een speciale bonus als je besluit om in BusinessBoek Bestseller te stappen.
Omdat Elke Wiss op nummer 1 is gekomen met haar boek, loopt er tijdelijk een Nummer 1 Deal.
Dat betekent niet alleen dat je 50% bespaart op je investering.
Maar je krijgt er nu ook een bijzondere bonus bij:
10 copywriting-formules voor het bedenken van een titel voor je boek die lezers onbedwingbaar nieuwsgierig maakt, waardoor je ze boek per se willen hebben.
Dat is een speciaal opgenomen video waarin ik je mijn beste tips geef voor het krijgen van ideeën voor supertitels en ondertitels.
Ik leg daarin uit hoe je nieuwsgierig maakt met een titel, en hoe je voorkomt dat je boek overkomt als een studieboek. – een van de grootste zonden als je de ambitie hebt om een bestseller te schrijven.
Als deelnemer krijg je ook tijdelijk toegang tot onze community van auteurs, waar al veel goede titels en ondertitels zijn ontstaan.
Want het is makkelijker om andermans titel te bedenken dan je eigen.
Ik heb de titel van mijn bestverkochte boek ook niet zelf bedacht.
De Nummer 1 Deal loopt maandag om 17.00 uur af. Daarna verdubbelt de prijs en vervalt de bonus.
De pagina waar de klok tikt is https://www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-besteller-nummer-1-deal-gefeliciteerd-elke-wiss/
Goed weekend,
Aartjan van Erkel
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl