Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
Een boek over het voeren van betere gesprekken.
Dat is ‘Socrates op sneakers’, geschreven door praktisch filosoof Elke Wiss.
Ze beschrijft in haar boek een voorval waarbij ze zich hoogst ongemakkelijk voelde.
Tijdens haar deelname aan een training zat ze te lunchen aan een tafel met 6 mensen.
Er werd een rondje gemaakt: Heb jij kinderen?
Iemand antwoordde: Ja, een zoon van 13 en een zoon van 11.
En dan werden er nog wat vervolgvragen gesteld. Puberen ze al? Kunnen ze goed met elkaar opschieten?
Ze had gemerkt dat zulke gesprekken vaak stokken als iemand antwoordt geen kinderen te hebben.
Na een ongemakkelijk moment wordt de kindervraag dan maar gauw aan de volgende gesteld.
Waarom eigenlijk, vroeg ze zich af. Ook kinderloze mensen hebben een verhaal.
Waarom stellen we geen vervolgvragen zodat ze dat verhaal kunnen vertellen?
Toen iemand aan tafel antwoordde dat ze geen kinderen had, besloot Elke om de vraag erin te gooien.
Heb je daar zelf voor gekozen?
Antwoord: Nee, daar heb ik niet zelf voor gekozen, nee.
Toen ze na de lunch terugliep naar de trainingsruimte, liep ze een stukje op met de vrouw en probeerde hakkelend uit te leggen waarom ze die vraag had gesteld.
Waarop de vrouw knikte en zei: Ik vind het heel vreemd dat mensen denken dat ze dat zomaar kunnen vragen.
Deze situatie heeft een enorme bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van Elke als praktisch filosoof en later aan het schrijven van haar boek.
Dat komt door de emoties die het opriep, zowel bij haarzelf als bij de ander.
Ze schaamde zich, en voelde zich schuldig. Terwijl ze niet precies wist waarover.
Want haar intenties waren puur geweest: ze wilde verdiepen. Belangstelling tonen. Verhalen uitwisselen.
Veel auteurs hebben zo’n transformatie-moment meegemaakt.
Er gebeurt iets waardoor ze later de keuze maken om zich helemaal ergens op te gooien.
Misschien heb jij ook wel een duidelijke reden waarom je dit bedrijf hebt. Waarom je dit vak hebt gekozen.
Je zit er waarschijnlijk op de een of andere manier emotioneel in.
Elke’s drive om goede vragen te willen stellen en betere gesprekken te voeren, heeft haar gebracht tot het schrijven van haar boek. Dat boek moest binnen 1 maand 3 keer worden hergedrukt.
Het vliegt de winkel uit.
Laat mij jou nu een confronterende vraag stellen.
Waar ga jij de rest van de lockdown voor gebruiken? Wat doe jij deze zomer?
Misschien heb je nu de tijd om het boek dat al jarenlang in jou zit, vrij te laten. Misschien voel je dat het moment is gekomen dat het naar buiten komt.
We vieren de komende dagen een feestje met Elke. Want haar boek heeft in april op nummer 1 gestaan in de Managementboek Bestseller top 100.
Elke is deelnemer aan mijn online training BusinessBoek Bestseller, en zegt daarover:
“Ik vond het een behoorlijke investering. Maar ik had toch het geloof dat het zich wel zou terugbetalen aan het eind. En het keiharde bewijs is daar: ik werd meteen nummer 1 op Managementboek, en ook in de bestseller top 60 kwam ik binnen, en in de bestseller top 10 non-fictie ook.”
Als jij ook de ambitie hebt om een zakelijk boek uit te brengen en daar een bestseller van te maken, kun je de komende dagen gebruik maken van de Nummer 1 Deal.
Tijdens de Nummer 1 Deal krijg je BusinessBoek Bestseller tijdelijk voor half geld.
Behalve die draconische korting krijg je ook 3 cadeaus gratis bij je aanmelding, die een waarde hebben van 2.000 euro.
Dit is de link naar de pagina over de Nummer 1 Deal, die over een paar dagen offline gaat: https://www.schrijvenvoorinternet.nl/businessboek-besteller-nummer-1-deal-gefeliciteerd-elke-wiss/
Op de pagina vertelt Elke ook het verhaal over haar boek: ‘The Making Of’. Enjoy.
Aartjan van Erkel
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl