Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Kom jij in je e-mailmarketing over als een zelfingenomen rapper met een gouden tand?
Aartjan van Erkel
Copywriter · Bestseller-auteur
Politiek incorrecte sales en marketing
Lezers zeggen:
"Wat een geweldige e-mail. Ik kreeg er kippevel van. Hij sprak me meer aan dan de speeches van de minister-president en de koning. Mijn dank."
Karel van Zanten
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails."
Sandra Hoekman
"Dank voor het dagelijkse geniet-momentje."
Marc Sijtstra
"Deze mail is echt GENIUS."
Digna Brand
"Ik heb geinspireerd door je tips mijn nieuwsbrief titels aangepast en echt meetbaar de openingspercentages verhoogd."
Jasmijn de Wit
"De tips zijn elke keer héél waardevol, en zooooo sappig & grappig verteld!"
Dries van Hooydonk
"Geniale mail!!! Heb hardop zitten lachen."
Ninke van der Leck
"Je bent de eerste verkoper van wie ik iedere mail open."
Jules Koekkoek
"Haha, dit is de leukste nieuwsbrief die ik ooit gekregen heb."
Hanneke de Wit
"Ik word blij van deze andere manier van marketing."
Peter Clausman
"Jouw mails zijn letterlijk de enige die ik helemaal lees."
Nadie Haarsma
"Liggen rollen van het lachen, hulde! 🙂"
Jacques Mentrop
"Bedankt voor alle tips. Die hebben veel inschrijvingen opgeleverd voor de schilderworkshops."
Bart van der Bom
"Ga alsjeblieft door met je dagelijkse mailtjes, they make my day!"
Freke Schoemaker
"Je bent een held hahahahaha briljant dit weer. Dank!"
Jasmijn
In zijn eigen Woeste Meuk Podcast vertelde Nico Dijkshoorn een keer het verhaal van de songtekst waar hij het meest jaloers op is: het nummer Sick Day van de band The Fountains of Wayne.
De tekst van het liedje gaat over een meisje dat in New York op weg is naar haar werk met de metro.
Dijkshoorn vertelt hoe hij voorafgaand aan de live uitzendingen van De Wereld Draait Door backstage tijdens het eten vaak een gesprek probeerde te voeren over songteksten met de muzikale gasten van het programma. Vaak waren dat jonge hiphoppers.
Hij liet ze dan het nummer van The Fountains of Wayne horen. En als hiphopliefhebber stelde hij de jonge homies dan altijd deze vraag:
“Hoe is het toch in godsnaam mogelijk dat in de muziekstroming die juist voor 80% draait om de teksten, om schrijven, om de goede woorden vinden, dat letterlijk nog nooit ook maar één rapper op het idee is gekomen een verhaal te vertellen vanuit een ander personage? Nou ja, Eminem misschien met Slim Shady, maar die maakte er meteen weer een psychopaat van.”
Happend in hun hamburger keken de rappertjes hem dan altijd glazig aan, niet begrijpend waar hij het over had.
“Een liedje over een ander. Dus niet over jou. Wat je allemaal kunt. Maar over een visboer die heel graag schildert bijvoorbeeld. Of over een vrouw die de hele dag in een wasserette werkt en dat ze dan droomt van een balletcarriere. En dus een keertje niet over een huis met 17 badkamers. Dat je voor één keertje uit je eigen hoofd kruipt”.
Ali B zei tegen Dijkshoorn dat hij dat wel degelijk deed. Als voorbeeld begon hij een nummer te rappen, maar na een minuut zei Nico dat hij wel kon stoppen. Hij had al 12 keer het woord ‘ik’ gehoord.
In je e-mailmarketing kom je ook over als een zelfingenomen hiphopper met een gouden tand als jij het alleen maar over jezelf hebt.
Hoe vaker je mailt, hoe saaier dat wordt.
En om te weten hoe je dat kunt fiksen, hoef je alleen maar te kijken naar mensen die extreem vaak mailen en toch interessant willen blijven voor hun lezers.
En dat zijn Amerikaanse presidentskandidaten in verkiezingstijd.
Ik heb mappen in mijn inbox met duizenden e-mails van Barack Obama, Joe Biden, Donald Trump en Bernie Sanders.
En allemaal doen ze iets waardoor ze ondanks een gigantische maildruk toch blijven verrassen en interessant blijven.
Ik noem dat: presidentiële e-mailmarketing.
Ik heb van Trump bijvoorbeeld 5800 e-mails gekregen in 3 jaar, wat een gemiddelde is van 5 e-mails per dag.
Dat is zelfs voor hardcore capitoolbestormende Trumpgekkies best wel een bietje veul.
Maar toch blijft hij dat doen, net als de andere kandidaten in verkiezingstijd.
Dat alleen al is een les voor ondernemers. Want ga er maar van uit dat alle presidentiële marketing door de campagneteams tot ver achter de komma is getest op resultaat. Dus als ze iets blijven doen, dan weet je dat het werkt.
Welke lessen je als Nederlandse ondernemer kunt leren van Amerikaanse presidentiële e-mailmarketing, leg ik komende maand uit in een nieuwe masterclass voor de Members van Het Lab.
Daarin vertel ik onder andere hoe je het sturen van veel e-mails een stuk makkelijker maakt zonder je klanten te ontrieven.
En hoe je mensen van betere kwaliteit op je mailinglijst krijgt.
Daarmee bedoel ik niet mensen die biologisch eten, geld geven aan goede doelen of lekker ruiken, maar mensen die voor jou de lucratiefste leads zijn.
De pagina om je membership te starten voordat de deadline verstrijkt is
www.schrijvenvoorinternet.nl/membership-het-lab
Aartjan van Erkel
Politiek incorrecte marketing-tips
Abonneer je op mijn beruchte tips voor ondernemers. Waarschuwing: ongeschikt voor millennials, freeloaders en mensen met lange tenen.
"Ik bescheur mij regelmatig om jouw mails"
"Geniale mail! Heb hardop zitten lachen"
Meer politiek incorrecte marketing-tips:
Gratis meegraaien
Boeken
- Nummer 1 (Bestverkochte managementboek van 2022)
- Maak ze gek! (Bestverkochte managementboek van 2016)
- Verleiden op internet (13.000x verkocht)
Gastspreker
Membership
Online trainingen voor ondernemers
Connecten met Aartjan
Podcast
© Aartjan van Erkel - De Verwoording BV - Dorpsstraat 2 - 3981EB - Bunnik - Voorwaarden - Cookies & privacy - Klantenservice 030-6048418 - info@schrijvenvoorinternet.nl